BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Selasa, 13 Oktober 2009

keliru

Betul ke orang kata kita semakin belajar semakin byk ilmu yang kita xth...
aku sebenarnya berada di zon konfius yg melampau.
aku telah mendapati,terdapat beberapa pensyarah yang bercanggah fakta di dalam menyampaikan pengajaran. Ada pensyarah yang terlalu obses dengan tajuk yang di ajar sehinggakan mampu mencairkan fahaman yang aku pegang selama ini. Sedangkan aku rasa fahaman ku selama ini betul. Tetapi sebenarnya banyak yang xbetul...
mana satu yang aku nk ikut sebenarnya?
aku kekadang keliru dengan semua ilmu yg aku dapat.aku xth yg mana satu yang aku nk pilih dan jadikan sumber pemikiran untuk aku terus berjuang dalam bidang sastera. Aku seolah2 terasa terpanggil untuk menerangkan pada masyarakat bila sastera di katakan sebagai sebuah karya picisan dan sesuai bagi manusia yang berkhayal. Pada hakikatnya itu bukanlah sastera yang sebenar. Sastera yang sebenar adalah sastera yang mengangkat ilmu dan menolak segala unsur tahyul dan khurafat. Sastera yang ditakrifkan di sisi islam adalah sastera yang mengangkat ilmu pengetahuan bukannya yang menceritakan unsur2 yang bawahan dan mengagung2kan hawa nafsu kehaiwanan.

0 ulasan: